EN SAN ISIDRO ( 1984 )

6 de febrero de 2012


La foto es en San Isidro en 1984, cuando Óscar realizó la  hasta ahora última visita a estas tierras.Ir a comer a San Isidro siempre fue algo recurrente para los de Caliao, que lo mismo se liaban la manta a la cabeza para ir a comer allá desde "el monte",o  que iban a buscar "farina"o aguardiente cuando el estraperlo. Hay muchas historias al respecto:Juan Manuel ,el del maestru contaba alguna con mucha gracia.
"Mio madre fu col burru a por una fardela de farina con Namaría la de El Campanariu.Salió de Caliao y axuntóse a Namaría en Roxecu, pues estaba ellí de mayada.
-Dices-y que te eche la farina que-y paecia que podia traer el burru-habín-y encargáu en casa. Namaría iba a traer lo que ella podiera en zurrón, y como quería ver a unos parientes que habín estáu en El Campanariu cuando la guerra, llevabayos unes cereces. Cuando llegaren, la farina vendíala Amable,que era un hombre muy formal. La muyer estaba llavando'n riu y pa comer iguárense como podieren:Namaría fu comer colos parientes y mio madre vieno mal comía porque al pidir daqué pa comer non lo había porque estaben probes. Mio madre tamién trexo una botella vinu que metió nes alforxes del día de fiesta, pero como non hayaben corchu pa corchala, ataparenla con un papel enroscáu.Amable Aparexóyos la fardela en burru muy bien y  non se yos torció la carga hasta La Raya. Ocurrió que al pasar per un areneru, el burru echó a rodar y paró en un yanuetu, pero non se podía llavantar; así que tivieren que quita-y la carga y volver a aparexalu. Mio madre tevo que venir sujetando la cargadesde ellí hasta casa, porque Namaría quedóse en Roxecu. La farina resultó ser tan bona que crecín tantu los panes en fornu, que se vin negres pa sacalos de allá. Así que escocíayos munchu cuando se iba acabando. Esto era después del estraperlo porque ya se padía comprar en Castilla. De ir a San Isidro cuéntense munches histories..."
Los de la foto son los amigos de Óscar: Oliveros Fdez. Fresno, Antonio Alonso Gao (Antonín), Juan Portugal Miguel y Emilio Calvo Calvo (el de Petronila).
Fuente: Fabián Fdez, el hijo de Óscar.

0 comentarios: